+31 (0)36 747 0700 Support Client Login

NISSAN
CASE STUDY

OVER NISSAN

De Japanse autofabrikant Nissan gaat er prat op elke beslissing en actie te nemen met de klant in gedachten. Van ontwerp tot autoconstructie, van testen tot transparantie, van klantenservice tot betrokkenheid. Kwaliteit zit in elk klein detail.

Mood Media is er trots op de audiovisuele leverancier van Nissan te zijn, het samenstellen van aangepaste afspeellijsten voor hun showrooms en het leveren van professionele digital signage hardware.

SAMENVATTING

  • Showroommuziek op maat
  • Verschillende eenheden en schermen van verschillende grootte in alle showrooms
  • Indrukwekkende LED-installaties bij de Nissan City Hub, Parijs

DOELSTELLING

Innovatie en toewijding aan kwaliteit vormen de kern van Nissans ethos en het is dan ook geen verrassing dat ze wilden dat hun showrooms dat weerspiegelen. Sinds 2014 heeft Nissan aan Mood de installatie en voortdurende upgrade toevertrouwd van hun retail in meer dan 1400 showrooms in 35 verschillende landen, met elk jaar nieuwe locaties die aan de lijst worden toegevoegd.

OPLOSSINGEN

DIGITALE EENHEDEN & SCHERMEN

De Welcome Unit is opnieuw ontworpen door Mood om hem een slanke vorm te geven en zo de impact op de zichtlijnen te minimaliseren. Het presenteert de speciale Nissan-auto direct bij de vooringang en fungeert als een centraal punt en een krachtige intentieverklaring.

50″ en 65″ schermarrays in het hart van de showroom trekken de aandacht van de klant met getoonde inhoud die het merk Nissan viert. De schermen helpen de showroom te animeren en fungeren als baken om klanten door de showroom te leiden.

Hoge tafels met een 43″ kassascherm vormen een andere in het oog springende attractie voor de consument en maken een einde aan de afhankelijkheid van papieren kassacommunicatie en ondersteuning bij lanceringen.

In de klantenlounge toont een 50-inch scherm bij de “Refuel Unit” boeiende content om interactie met de klant aan te moedigen met de nieuwste innovaties van Nissan, zodat klanten de tijd kunnen doden terwijl ze wachten in de lounge.

SHOWROOM MUZIEK

De belangrijkste focus voor Nissan in hun showroom muziek was moderniteit, technologie, allure, comfort, plezier en prestaties. Nissans aangepaste afspeellijsten positioneren het merk als de trendsetter die het is, door een niet-opdringerige soundtrack te bieden die de klantreis van begin tot eind belichaamt.

Als wereldwijd bedrijf had Nissan een wereldwijde aanpak nodig voor hun soundscape, daarom werken twee van de Mood muziekontwerpteams samen om het merk te voorzien van een geluidsidentiteit die niet alleen de gedeelde waarden van het merk over de hele wereld weerspiegelt, maar ook een dynamische lokale ervaring biedt aan de klanten.

Het Mood Music Design-team werkt nauw samen met Nissan en voert elk kwartaal creatieve beoordelingen uit om ervoor te zorgen dat de muziekstrategie bij het merk blijft en voldoet aan de behoeften van het merk en dat alle nummers worden gescreend op expliciete of suggestieve taal die als ongeschikt kan worden beschouwd.

CAR CONFIGURATOR “DESIGN LAB”

Het Design Lab is een personalisatieconcept in de winkel waar klanten kunnen genieten van Nissans interactieve configuratorervaring; om hun droomauto te bouwen, te personaliseren en van accessoires te voorzien. Mood installeerde accessoire schermen en aan de muur gemonteerde/vaste tafel tabletten, afhankelijk van het formaat van het dealerschap. De schermen stellen de klant in staat zijn volledig aangepaste Nissan-auto op het grote scherm te zien, terwijl de tablets de configuratie op een gebruiksvriendelijke manier vergemakkelijken.

NISSAN CITY HUB SHOWROOM

In 2019 onthulde Nissan ook zijn eerste Nissan City Hub, een revolutionaire nieuwe aanpak met de convergentie tussen e-commerce en een conceptstore, gelegen op een steenworp afstand van Vélizy 2, een populair winkelcentrum in Parijs. Na een succesvolle samenwerking op lange termijn heeft Nissan Mood Media de opdracht gegeven om een exclusieve en meeslepende ervaring te leveren voor het merk, een ervaring die de consument in het middelpunt plaatst van Nissans visie op de mobiliteit van morgen en die de demografie van de showroom verder verbreedt dan het gebruikelijke.

De multi-zone touchpoint benadering vanMoodheeft Nissans City Hub in Parijs veranderd in een echt state-of-the-art ‘phygital’ ruimte. Interactieve schermen met call-to-action content nodigden klanten uit om het merk in hun eigen tempo te ontdekken, terwijl de ultra-definition LED-installatie, die van muur tot plafond tot gevel reikt en futuristische en elegante animaties toont, hielp om klanten de winkel in te lokken. Alleen al de hoeveelheid LED in de betrekkelijk kleine ruimte veranderde de sfeer van de hele ruimte volledig, iets waarmee rekening werd gehouden bij het creëren van de visuele inhoud. Nissan-medewerkers, met tablets geleverd door Mood, vulden de ervaring aan door een persoonlijke service en menselijk element te bieden.

ELEVATE THE CUSTOMER EXPERIENCE

Verbeter de beleving en krijg de gemoedsrust die je verdient met Mood. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.