Over Pandora Jewelry

Sinds 1982 is Pandora niet meer weg te denken uit de wereld van fijne sieraden. Het merk biedt een verbluffende stijl tegen een zeer toegankelijke prijs. Tegenwoordig kom je Pandora-sieraden tegen in meer dan 100 landen, via maar liefst 8.100 verkooppunten, waaronder ruim 2.100 eigen concept stores. Maar ongeacht welke locatie je bezoekt, je wordt altijd getrakteerd op dezelfde hartelijke service en een uitzonderlijke klantbeleving.

DE UITDAGING

Als een groeiende franchiseorganisatie met als doel wereldwijde expansie, streeft Pandora ernaar om hun winkels er op elke locatie over de hele wereld hetzelfde uit te laten zien en aan te voelen. Voordat ze met Mood werkten, speelden maar weinig van hun winkels dezelfde muziek. Het resultaat was een inconsistente klantbeleving die niet de juiste sound van hun merk liet horen. Daarnaast is Pandora altijd op zoek naar mogelijkheden om de concurrentie een stapje voor te blijven. Daarom wilden ze een innovatieve oplossing voor digital signage die hun assortiment op een dusdanige manier zou presenteren dat de verkoop werd gestimuleerd en de beleving in de winkels werd verbetert. Het moest om een totaaloplossing gaan die zowel de hardware, software, installatie als service zou omvatten. Voor Pandora zou de ideale partner voor het leveren van muziek- en digital signage vooral een ervaren leverancier moeten zijn die uitzonderlijke oplossingen, wereldwijde dekking en professionele installatie bieden. Gelukkig kon Mood fungeren als de enkele bron voor alles wat Pandora nodig had om hun beleving in de winkel te verbeteren.

“Als een snelgroeiend merk met locaties over de hele wereld, hadden we meer nodig dan alleen een aanbieder van muziek en digitale signage – we hadden een toonaangevende partner nodig die ons kon helpen een consistent boeiende beleving in elk van onze winkels te creëren. En dat is precies wat we bij Mood Media hebben gevonden.”

Jeff Matthews Pandora Jewlery Director of Store Design and Construction

Onze aanpak

Met jarenlange ervaring in het bedienen van op franchise gebaseerde organisaties, wist Mood precies waar Pandora naar op zoek was: een partner die een brand standard programma op al hun locaties kon implementeren. Om dit hoge niveau van consistentie te bewerkstelligen, ontmoette het Mood-team Pandora om diepgaand inzicht te krijgen in hun merkpersoonlijkheid, belangrijke bedrijfsdoelstellingen, doelgroep en gewenste winkelbeleving. Op basis van de bevindingen werkte een toegewijde music designer bij Mood samen met het Pandora-team bij het maken van een custom muziekprogramma’s die de chique en gastvrije geest van Pandora nauwkeurig konden overbrengen. Van daaruit gingen de visuele experts van Mood werken aan het ontwikkelen van een  verbluffende digital signage-oplossing, evenals interactieve tablets om klanten verder onder te dompelen in de Pandora-merkbeleving.

De oplossing

MUZIEK

De muziek in de winkels van Pandora bevat twee custom programma’s, elk professioneel track-by-track ontworpen. Genres zijn onder andere moderne pop- en klassieke vocale jazz, die een weelderig en levendig geluid creëren en een zachte, maar opbeurende energie overbrengen die zo uniek is bij Pandora Jewelry. Deze programma’s worden elke 60 dagen automatisch online geüpdatet, zodat de Pandora-beleving altijd up-to-date is met hedendaagse hits en goed afgestemd is op de voorkeuren van het merk. Bovendien is alle muziek volledig gelicentieerd en gescreend voor professioneel gebruik, het team van wereldwijde licentie-experts binnen Mood waarborgen alle noodzakelijke internationale rechten voor commercieel muziekgebruik.

DIGITAL SIGNAGE

Om een meer meeslepende en boeiende klantbeleving te creëren, heeft Mood de volgende oplossingen voor digital signage ontworpen en geïmplementeerd: ICON Frame: aangedreven door commerciële 85-inch en 32-inch Samsung-schermen, toont dit verbluffende digital signage display seizoens- en promotieproducten in adembenemende details, aangevuld met dynamische motion graphics en videografie. Alle content is gemaakt door het interne team van visuele ontwerpers van Mood en alle schermen en visuele hardware zijn professioneel geïnstalleerd door lokale technici van Mood. Interactieve tablets: klanten kunnen communiceren met het merk Pandora en een reeks video’s bekijken waarin het vakmanschap achter de Pandora sieraden wordt getoond. Elk tabletdisplay bevat ook een set Klipsch-over-ear-hoofdtelefoons om de beleving verder te verbeteren.

PROFESSIONELE GELUIDSSYSTEMEN

Om de beleving compleet te maken, vertrouwt Pandora op Mood voor professioneel ontwerp, levering en installatie van de geluidssystemen. Alle apparatuur is van toonaangevende fabrikanten zoals Bose en Lowell, met systeemontwerp van gecertificeerde A/V-experts van Mood.

Het resultaat

Door samen te werken met Mood, kon Pandora een winkelbeleving creëren die hun luxueuze en chique merkpersoonlijkheid weerspiegelt. Bovendien is deze beleving consistent op al hun locaties, omdat alle muziek- en signage-content centraal wordt beheerd door het personeel van Pandora, via de web-based control sites van Mood.

Voor Jeff Matthews – Pandora Jewelry Director van Store Design & Construction – is het resultaat een ongeëvenaarde geruststelling, dankzij het buitengewone niveau van support van Mood.

“Als je op zoek bent naar een betrouwbare partner die uitzonderlijke diensten aanbiedt en die altijd een stapje verder gaat, dan raad ik Mood Media ten zeerste aan.”

– Jeff Matthews
Pandora Jewlery
Director of Store Design & Construction