MOOD:TV VOOR MCDONALD'S

Over McDonald’s (Yarmouth, MA)

De McDonald’s van Yarmouth staat al tientallen jaren als een pilaar binnen de gemeenschap en verwelkomt zowel lokale gezinnen als reizigers met vriendelijke service en heerlijk eten. Voor eigenaar-operator Aaron Fitzgerald begint en eindigt het succes op de locatie van zijn McDonald’s restaurant met de nadruk op het bieden van een uitzonderlijke eetbeleving.

De uitdaging

Jarenlang vertrouwde Aaron op kabeltelevisie om zijn dinerende klanten te vermaken, maar dat werd steeds ongemakkelijker met de vele uitdagingen die kabeltelevisie bood. Ten eerste leverde de prijs van kabeltelevisie onvoldoende op en het hielp hem ook niet bij het genereren van nieuwe klanten. In plaats daarvan ontdekte Aaron dat veel klanten een bestelling deden en vervolgens voor langere tijd tv gingen kijken, zonder een nieuwe aankoop te doen. Tot overmaat van ramp werden er voortdurend advertenties van concurrenten, negatief nieuws en andere ongepaste content getoond. Wat Aaron nodig had, was een kosteneffectieve, maar zeer vermakelijke en bedrijfsmatige oplossing die de omzet bij zijn McDonald’s zou verhogen – niet die bij de concurrent.

“Als je op zoek bent naar een eenvoudige en betaalbare manier om je klanten te vermaken terwijl jij je bedrijf promoot, kies dan voor Mood TV. Je zult er geen spijt van krijgen.”

Onze aanpak

De lokale accountmanager van Mood Media ontmoette Aaron persoonlijk om zijn behoeften te ontdekken en de mogelijkheden te bespreken. Wetende dat honderden franchisenemers van McDonald’s en tientallen QSR-merken al succes hadden met Mood TV, stelde de accountmanager voor dat Aaron Mood TV voor McDonald’s implementeerde. En toen Aaron hoorde hoeveel hij zou besparen in vergelijking met kabeltelevisie, wilde hij Mood TV heel graag uitproberen.

De oplossing

Mood TV voor Fastfood Restaurants combineert korte tv-fragmenten met digital signage-technologie, vermaakt gasten en toont promotionele content exclusief voor het merk dat het bedient – allemaal op hetzelfde scherm. Meerdere schermzones maken het gemakkelijk om seizoensgebonden specials te promoten en community-evenementen te benadrukken naast populaire gezinsvriendelijke programma’s zoals The Big Bang Theory, 60 Minutes en The Late Night Show met Jimmy Fallon. De inhoud wordt verder aangevuld met sportuitslagen, nieuws- en weerfeeds. Geautoriseerd personeel kan gemakkelijk de controle overnemen en wijzigingen aanbrengen met behulp van het online Mood-portal. Het resultaat is een boeiende digitale merkbeleving – zonder advertenties van concurrenten.

Het resultaat

Mood TV voor McDonald’s heeft een onmiddellijke impact gehad op de beleving in het restaurant en biedt een vrolijke en geavanceerde ambiance die klanten van alle leeftijden aanspreekt. Voor Aaron was Mood TV voor McDonald’s de oplossing die hij altijd al wilde, maar niet kon vinden bij andere providers.

“Mood TV voor McDonald’s is gewoon een geweldig product. Ten eerste is het veel goedkoper dan kabeltelevisie – en hoeven we ons geen zorgen meer te maken dat advertenties van concurrenten worden getoond. Het is volledig branded, met de logo’s en afbeeldingen van  McDonald’s en de mogelijkheid om zones aan te passen met updates over community-evenementen, maandelijkse promoties, foto’s van de werknemer van de maand en andere informatie is fantastisch! Als je ziet hoe strak en futuristisch Mood TV eruit ziet, zou je denken dat je een technische wizard moet zijn om veranderingen aan te brengen. Maar het tegendeel is waar, het wijzigen van Mood TV is ongelooflijk eenvoudig. Sleep, drop, klik en je bent klaar.”

– Aaron Fitzgerald

Eigenaar, McDonald’s in Yarmouth


VERTICALE MARKT

Fastfood Restaurants



AANTAL LOCATIES

1



OPLOSSINGEN

Beeld, Mood TV (voor McDonald's)