Over Costa Coffee

Costa, de favoriete coffeeshop van het Verenigd Koninkrijk, heeft momenteel meer dan 2.000 locaties in het Verenigd Koninkrijk. De keten staat bekend om de warme en gastvrije sfeer van zijn coffee shops en ethische principes, aangezien het de eerste Britse koffieketen was die z’n bonen kocht bij Rainforest Alliance gecertificeerde boerderijen.

Onze aanpak

Om de rijke aroma’s van Costa’s koffie aan te vullen, ontwierpen de muziek experts van Mood Media een custom programma met opkomende singer-songwriters. Door nieuwe artiesten te ondersteunen, geeft Costa een cool en ambitieus gevoel aan hun shops en stelt het hun klanten in staat om – onder het genot van een heerlijk kopje koffie – als eerste nieuwe muziek te horen. Om leuke afwisseling te bieden, wisselde Mood het muziekkanaal af met meer bekende, vrolijke, niet-opdringerige nummers van Boards of Canada, Nightmares on Wax, Morcheeba en Aim.

Vanwege het succes van de muziekbeleving in de coffee shops van Costa, maakte Mood Media een compleet andere op maat gemaakte afspeellijst voor Costa’s nieuwe conceptstore Costa Fresco, aan de Tottenham Court Road in Londen. De music designers van Mood creëerden een uniek geluid dat aansluit bij de wens van Costa om de voedselverkoop te stimuleren en klanten aan te moedigen langer in de shops te blijven.



VERTICALE MARKT


Fastfood Restaurants





AANTAL LOCATIES


2.000+





OPLOSSINGEN


ACHTERGRONDMUZIEK, CUSTOM MUSIC