+31 (0)36 747 0700 Support Client Login

DE IMPACT VAN ZINTUIGLIJKE MARKETING IN CIJFERS

In 2018 hebben we geleerd dat zintuiglijke marketing invloed kan hebben op het gedrag van consumenten in winkels. Dit jaar hebben we, in samenwerking met Walnut Unlimited en Intersport, die impact weten te kwantificeren en tonen de resultaten wat we al vaker hebben benadrukt:

Zintuiglijke marketing verhoogt de omzet.

DE IMPACT VAN ZINTUIGLIJKE MARKETING IN CIJFERS

In 2018 hebben we geleerd dat zintuiglijke marketing invloed kan hebben op het gedrag van consumenten in winkels. Dit jaar hebben we, in samenwerking met Walnut Unlimited en Intersport, die impact weten te kwantificeren en tonen de resultaten wat we al vaker hebben benadrukt:

Zintuiglijke marketing verhoogt de omzet.

WE HEBBEN HET BEWIJS

In dit onderzoek vind je een schat aan statistieken waaruit blijkt dat een zintuiglijke marketingstrategie positieve resultaten kan opleveren. Je leert ook hoe het ontbreken van zintuiglijke marketing een negatieve invloed op je bedrijfsresultaten kan hebben.

LEES ONZE EERDERE ONDERZOEKEN

“De impact van zintuiglijke marketing in cijfers” is een voortzetting van onze lopende onderzoeksinspanningen. Download onze eerdere studierapporten en ontdek meer over de evolutie van de klantbeleving.

2018: De impact van zintuiglijke marketing

2017: De staat van de stenen winkel

WAT IS ZINTUIGLIJKE MARKETING?

Zintuiglijke (of sensorische) marketing is de manier waarop allerlei soorten merken op zinvolle en gepersonaliseerde manieren contact maken met hun consumenten. Deze strategie maakt gebruik van media zoals geluid (muziek en messaging), beeld (video content) en geur om de zintuigen van de consument aan te spreken. De primaire doelen zijn onder meer:

  • Zorg voor een aangenamere en gedenkwaardige on-site beleving
  • Creëer een sterkere emotionele band tussen het merk en de consument en stimuleer een blijvende merkloyaliteit
  • Omzet verhogen

Bij Mood Media staat zintuiglijke marketing centraal in alles wat we doen. Met onze beeld-, geluid-, geur-, systeem- en sociale oplossingen helpen we bedrijven van elke omvang om sensorische marketing te gebruiken om in contact te komen met hun klanten, gasten, patiënten en cliënten op een manier die een sterkere merkloyaliteit creëert – en een betere on- site beleving.

VRAAG EEN GRATIS CONSULT AAN

Wij laten je graag zien (en horen) wat zintuiglijke marketing voor jouw bedrijf kan betekenen. Neem vandaag nog contact met ons op.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.