HET VERBETEREN VAN DE KLANTBELEVING

De imact van zintuiglijke marketing

We hebben meer dan 10.000 consumenten wereldwijd gevraagd wat zij het prettigst vinden aan de beleving in een fysieke winkel. We wilden weten welke zintuiglijke elementen de meeste invloed hebben op de houding en het gedrag van consumenten tijdens het winkelen. Wat dit onderzoek ons heeft geleerd? Samengevat…

+ Zintuiglijke marketing speelt een duidelijke rol

+ Consumenten worden beïnvloed door hun zintuiglijke omgeving en reageren daarop

+ Investeren in een zintuiglijke-marketingstrategie kan bijzonder winstgevend zijn

 

EEN PREVIEW

 

We hopen dat dit onderzoek nieuwe inzichten biedt en dat het als bron van inspiratie en originele ideeën dient. We zijn ervan overtuigd dat je dingen anders gaat bekijken, aandachtiger gaat beluisteren, met grotere belangstelling gaat voelen en je meer bewust zult zijn van je omgeving en je klanten wanneer je de evolutie van klantbeleving in overweging neemt.

Zie onderstaande voorbeelden.

78% van het winkelende publiek zegt dat een prettige sfeer in de winkel een essenstiële rol speelt bij de beslissing aankopen in de winkel te doen in plaats van online.

Dit geldt vooral voor consumenten in Spanje, China, Australië, de VS en het VK.

POSITIEVE ERVARINGEN

LEVEREN POSITIEVE REVIEWS OP

 

DE KRACHT VAN DELEN

Iets meer dan 8 op de 10 consumenten wereldwijd zouden een winkel bij anderen aanbevelen als ze zintuiglijke elementen zoals beeld, muziek en geur zelf prettig vinden.

NEEM CONTACT MET ONS OP

Verbeter je klantbeleving door de kracht van MOOD:MEDIA. Neem vandaag nog contact met ons op.

Voor vragen over onze service, een factuur of overige vragen over je Mood account kun je dit contactformulier gebruiken.