‘De evolutie van de in-store customer experience van 1800 tot 2050’. Back to the future met Mood Media

Mood Media, wereldwijd specialist in het optimaliseren van klantbelevingen, onderzocht de geschiedenis van de in-store customer experience. De studie richt zich op acht periodes verdeeld over de afgelopen drie eeuwen. Met de studie wilde Mood Media inzicht krijgen in de innovaties binnen retail die de belangrijkste mijlpalen in de evolutie van customer experience zijn. Uiteindelijk met het doel om de winkel van de toekomst te voorspellen.

Consumenten zijn de afgelopen jaren enorm veranderd en zo ook hun customer journey. De ontwikkelingen op het gebied van internet, mobiel en de fysieke winkels spelen hier een enorme rol in. Valentina Candeloro (International Marketing Director bij Mood Media): “De customer experience stelt merken niet alleen in de gelegenheid producten of diensten te verkopen, maar ook om een emotionele band met hun klanten te creëren. Deze ontwikkeling krijgt steeds meer waarde in deze tijd van versnelde digitalisering. Hoe kunnen we deze customer journey niet alleen vandaag, maar zeker ook morgen, optimaliseren?”

Lees hier het volledige onderzoek (met infographic).