+31 (0)36 747 0700 Support Client Login

Download hieronder het rapport van ons Shopper Sentiments onderzoek.

Mood Media Shopper Sentiments Study

Download hieronder het rapport van ons Shopper Sentiments onderzoek.

WINKELEN VOELT GOED

80% van de consumenten wereldwijd voelt zich nu op zijn gemak bij een bezoek aan een fysieke winkel, tegen 71% in 2020.

REDENEN OM IN DE WINKEL TE KOPEN VS ONLINE

DE MOGELIJKHEID OM HET PRODUCT TE VOELEN, AAN TE RAKEN EN UIT TE PROBEREN BLIJFT OOK NU DE NUMMER ÉÉN

HET GEMAK OM DE AANKOOP DIRECT MEE NAAR HUIS TE NEMEN

DE MOGELIJKHEID OM ROND TE KIJKEN EN NIEUWE DINGEN TE ONTDEKKEN

WAT CONSUMENTEN HEBBEN GEMIST IN DE WINKEL

DE MOGELIJKHEID OM PRODUCTEN TER PLAATSE AAN TE RAKEN EN UIT TE PROBEREN

HET SOCIALE ASPECT VAN WINKELEN MET VRIENDEN EN GELIEFDEN

MOGELIJKHEID OM AANKOPEN ONMIDDELLIJK MEE NAAR HUIS TE NEMEN

33% van de consumenten wereldwijd heeft gebruikgemaakt van Click and Collect/BOPIS en hoopt dit in de toekomst te blijven doen. consumenten in de VS overtreffen dit wereldwijde gemiddelde, met 38% van de Amerikaanse respondenten verklaarden dit van plan te zijn.
Curbside pickup werd ook het meest gewaardeerd door de Amerikanen, op de derde plaats met 33% van de Amerikaanse consumenten tegenover het wereldwijde gemiddelde van 19%.
Chinese consumenten toonden de grootste waardering voor innovatieve technologieën die merken tijdens de pandemie hebben geïntroduceerd. QR-codes op alle producten om in de winkel te bekijken en vervolgens online te kopen (34% in China tegenover het wereldwijde gemiddelde van 17%) waren het populairst.

COMMENTAAR 2021 SHOPPER SENTIMENTS

Scott Moore
Mood Media Global Chief Marketing Officer

Terwijl de wereld langzaam aan het herstellen is van de COVID-pandemie en weer terugkomt in een ‘normale’ winkelmentaliteit, rijst de vraag: wat is ‘normaal’ vanaf nu? Zullen consumenten zich gedragen alsof de pandemie nooit heeft plaatsgevonden, of zal een deel van het gedrag dat ze tijdens de pandemie hebben aangenomen tot ver in de toekomst voortduren?

Als vervolg op ons onderzoek van september 2020 – waarin we 8.000 consumenten in vier verschillende delen van de wereld hebben ondervraagd over hun winkelactiviteiten tijdens de pandemie, hebben we ook deze maand (juni 2021) 8.000 consumenten in dezelfde landen – de VS, VK, Frankrijk en China – gevraagd hoe ze zich vandaag de dag voelen en gedragen.

In de meeste gevallen zeggen shoppers over de hele wereld dat het “goed voelt” of “echt goed voelt” om terug te keren naar fysieke winkels en de dingen te ervaren die ze naar eigen zeggen het meest gemist hebben – en het leukst vinden – aan fysieke retail in vergelijking met online winkelen: de mogelijkheid om producten aan te raken en te proberen, het genot om iets onmiddellijk mee naar huis te nemen, het plezier van het ontdekken wanneer je winkelt als vrijetijdsbesteding, en het plezier van het winkelen met vrienden of familie.

80% van alle shoppers zegt zich nu op hun gemak of “zeer op hun gemak” te voelen om terug te keren naar fysieke winkels, ook al maken sommigen zich nog steeds een beetje zorgen over het oplopen van Covid-19 (32% is het er “enigszins mee eens” dat zij zich nog steeds zorgen maken, terwijl 16% het er “zeer mee eens” is). 65% van het winkelend publiek zegt nog niet zo vaak naar de winkel te gaan als voor de komst van Covid-19, maar 29% zegt per bezoek meer geld uit te geven (46% zegt “ongeveer evenveel” uit te geven).

Hoewel 46% van alle shoppers zegt dat ze de wereld van voor de pandemie missen, waarin “ik geen masker hoefde te dragen”, zijn er toch enkele gewoonten die ze dankzij Covid-19 hebben aangenomen en die ze graag voortgezet zouden zien. 38% zou graag zien dat winkels handdesinfecterende middelen bij de ingang blijven aanbieden, en 31% zegt dat ze de samensmelting van fysiek en digitaal prettig vinden en dat ze willen dat Click-and-Collect blijft bestaan. Het lijkt erop dat consumenten zich het meest op hun gemak voelen bij veranderingen in hun boodschappengewoonten, aangezien 24% nu zegt liever online boodschappen te blijven doen dan terug te gaan naar de winkel. Ook dit lijkt erop te wijzen dat de consument steeds meer vertrouwd raakt met de samensmelting van fysieke en digitale handel.

Nu zo veel consumenten zich weer “goed willen voelen” bij het winkelen, is het tijd voor retailers om de gelegenheid aan te grijpen en ervoor te zorgen dat ze een betere klantbeleving bieden. Je klanten staan klaar om je te omhelzen. Ben jij er klaar voor?

Als je je klantbeleving wilt verbeteren om er zeker van te zijn dat je een boeiende en verrijkende winkelbeleving biedt, neem dan vandaag nog contact met Mood Media op.

CONTACT OPNEMEN

Neem contact met ons op om te ontdekken hoe wij jou kunnen helpen je klantbeleving te verbeteren.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.